Rozhledny Veľké Borové a Vavrišovo – 31.7.2019

Čtvrtý den našeho pobytu na Oravě – ve středu 31. července 2019 – jsme podnikli další zajímavý výlet na Oravě. Na dnešní den jsme si naplánovali vyjížďku po krásách Oravy a návštěvu těchto zajímavostí - Františkova huta, rozhledny Veľké Borové a vyhlídková věž Vavrišovo. Délka trasy asi 173km.

V dopoledních hodinách vyrážíme z naší základny – penzionu Kubínská Hoľa – směrem na Dolný Kubín, Oravský Podzámok, Dlhá nad Oravou, Podbiel – zde zastávka u první památky – Františkova huta.

Po prohlídce zbytků Františkovy huty jsme pokračovali dál směrem na Oravský Biely Potok, Habovka, Zuberec, Huty, Veľké Borové a zde zastávka u druhého cíle dnešního výletu - rozhledna Veľké Borové. Zde jsme zaparkovali asi 250m od rozhledny u zákazové značky, ten kousek jsme došli pěšky :-). Ještě doplníme – rozhledna je volně přístupná, neplatí se zde žádné vstupné, což je super :-).

Z rozhledny Veľké Borové pokračujeme k poslednímu cíli dnešního výletu - vyhlídková věž Vavrišovo. Jedeme krásnou krajinou kolem Liptovské Mary směrem na Liptovský Mikuláš, Liptovský Hrádok, Liptovský Peter, Vavrišovo. Zaparkovat lze přímo u vyhlídkové věže.

V přízemí vyhlídkové věže Vavrišovo se nachází Múzeum bitky pri Vavrišove, takže si nejdříve prohlédneme vystavené exponáty připomínající tuto událost.

No a poté již po širokých schodech vystoupáme na samotnou vyhlídkovou věž Vavrišovo. Naskytne se zejména výhled na stejnojmennou vesnici a nádherné panoramata v pozadí Vysoké Tatry. Rozhodně toto místo můžeme jen doporučit k návštěvě, pokud tudy budete projíždět :-)

Po prohlídce vyhlídkové věže Vavrišovo je již nejvyšší čas zamířit na oběd. Dneska jsme si vybrali restauraci Kozí vršok. Takže z Vavrišova jsme to vzali na Liptovský Mikuláš, Liptovský Michal a Ivychnová. Zde jsme si dali pořádný oběd na Kozím vršku. Tuto restauraci můžeme jen doporučit. Když se vám podaří stihnout polední švédské stoly, které jsou za cenu 7,90Eur/os, můžete se tu najíst kolik zvládnete… No za ty peníze neber to. Asi jedna z nejlepších restaurací, které jsme za náš týdenní pobyt na Slovensku navštívili, rádi se zde vracíme, když jedeme náhodou kolem.

Tak, další den našeho pobytu na Oravě máme za sebou, výlet se vydařil, viděli jsme krásné místa, která vám můžeme jen doporučit také navštívit. Můžete se těšit na další článek z dalšího dne, no a níže jako obvykle – odkaz na mapu trasy, kudy jsme jeli, fotogalerie a samozřejmě video :-).

Mapa trasy: mapy.cz

Kompletní fotogalerie z výletu na Rajčeti.