Letní skútr dovolená 2017 – Šumava – 1. a 2. den

Od 15. do 22.7.2017 jsme strávili krásný týden letní skútr dovolené na Šumavě. Za těch několik dní jsme zde projezdili blízké i vzdálenější okolí, nakoukli i k sousedům do Německa a Rakouska. Z každého dne jsme připravili krátké shrnutí.

Zážitků z této dovolené, stejně tak fotografií a neposlední řadě i videa je spousta, tak přinášíme shrnutí z každého dne v samostatném článku.

1. den – cesta tam – sobota 15.7.2017

První den jsme měli vyhrazený na cestu tam – Lipno. Jeli jsme trasou: Lipník n. B., Přerov, Mohelnice, Polička, Havlíčkův Brod, Pelhřimov, Třeboň, Kaplice, Přední Výtoň – cíl naší cesty. Jsme jsme byli ubytovaní v hotelu Aktiv po celý týden a odsud jsme podnikali výlety po okolí. Cesta proběhla v celku bez problémů, tedy až na dešťové přeháňky, takže cestou jsme doslova kličkovali mezi slejváky... :-D. První den jsme už nic dalšího nestihli, takže odpočinek a příprava na druhý den, kdy vyrazíme na první větší výlet :-).

2. den – výlet do Německa a Rakouska – neděle 16.7.2017

Na druhý den jsme měli naplánovaný poměrně náročný program spojený jak s vyjížďkou, tak i nějakou turistikou. Takže hned ráno po snídani nasedáme do sedla našeho skútru a vyrážíme na cestu. Máme namířeno do Německa, kde máme v plánu navštívit stezku v korunách stromů Bavorský les. Jedeme trasou podél přehrady Lipno – Lipno nad Vltavou, Frymburk, Horní Planá, Volary, Nová Houžná, Strážný a pak již v Německu do Národního parku Bavorský les. Zde je velké parkoviště, pro auta placené stání, pro moto – světe div se, zvlášť vyhrazený označený plácek – parkování pro moto zdarma. Jev u nás téměř nevídaný...

Pak se již vydáváme na menší výšlap na stezku v korunách stromů. Ještě fotečka před hlavním vchodem, koupit vstupenky a jde se na to :-).

Samotná procházka stezkou je něco podobného jak u nás třeba na Lipně, také je zde několik zastavení s informačními tabulemi.

Stezka nás zavede až ke stromové věži vysoké 44 metrů.

Poté, co vyjdeme až na horní plošinu, se nám naskytne nádherný pohled na Bavorské a Šumavské lesy a krajinu, no prostě paráda, chce to vidět na vlastní oči... :-)

Po důkladném pokochání se nádherným výhledem na krásnou krajinu a celé prostředí pokračujeme dál. Pokračujeme cestou přes Německo do Rakouska. Silnice i krajina je úchvatná, tak sem tam neodoláme a cvakáme pár foto na památku :-).

V Rakousku máme dva hlavní cíle – rozhledny, které jsou umístěny dost blízko sebe. Nejdříve navštívíme rozhlednu Alpenblick.

Vstup na obě rozhledny je zpoplatněný, je zde automat, po vhození 2 Eura vás zábrany pustí nahoru. Na naše poměry docela vyšší cena, nicméně když už si dá člověk tu práci dojet až tam, tak jsme neváhali a šli i nahoru. Rozhled také stojí za to... :-)

Pak jsme se přesunuli o kousek dál k další rozhledně – Moldaublick, ke které lze prakticky přímo dojet i na skútru a zaparkovat. Je zde poměrně velké parkoviště i s nějakým zázemím, občerstvením atd.

Opět po zaplacení vstupného 2 Eur vyjdeme až nahoru, odkud se naskytne nádherný výhled mimo jiné i na Lipno.

Čas neúprosně utíká a tak se vracíme na naší základnu zpět do Česka. Cestou se na chvilku ještě zastavujeme ve Frýdavě u přívozu, kde je krásné místo na foto... :-)

Druhý den našeho pobytu na Šumavě pomalu končí, po večeři uléháme ke spánku plní dojmu z nádherně prožitého dne a těšíme se na další výlet ráno, ale o tom až v dalším článku... :-)

Kompletní fotogalerie z výletu na Rajčeti.