Letní skútr dovolená 2016 – Vysoké Tatry - 29.7.-31.7.2016

Od pátku 29.7. do neděle 31.7.2016 jsme vyrazili na třídenní letní skútr dovolenou na Slovensko. Zamířili jsme do Vysokých Tater, kde jsme navštívili: Belianskou jeskyni, Skalnaté a Štrbské Pleso, Spišský hrad. Celkem najeto 785 km.

1.den – pátek 29. července 2016

V časných ranních hodinách vyrážíme na naši letos první vícedenní skútr dovolenou. Jedeme z Lipníka nad Bečvou směrem na Hranice, Nový Jičín, Příbor, Český Těšín, zde pauza na benzince a natankování plné nádrže, abychom nemuseli tankovat v Polsku, přes které jsme měli v plánu projet do Tater.

Pak přejíždíme Česko – Polské hranice a pokračujeme na Skoczów, Bielsko-Biala, Zywiec, zde krátká pauza na benzince. Cesta zatím poměrně jedna velká nuda, jede se převážně po čtyřproudových silnicích nebo dálnicích, takže žádné terno, nic zajímavého. Na druhou stranu jsme tento úsek poměrně rychle profrčeli.

Dále jsme pokračovali na Sucha Beskidzka, Makow Podhalanski, Jordanow, Nowy Targ, Jurgow, hraniční přechod PL – SR. To už byly Tatry na dohled, bohužel zahalené v mracích, tak jsme si tu nádheru moc nevychutnali... :-(. Jinak tento úsek nám dal docela zabrat, prakticky po celém úseku velké kolony, prakticky skoro nemožné předjíždět, tak když jsme se plazili 50-70km/h, tak to byl úspěch... Navíc samá obec, takže stejně neustále omezené rychlosti, no prostě žádná sláva.

No a na Slovenské straně jsme pokračovali na Podspády a cíl – Ždiar. Zde jsme měli ubytování ve velmi pěkném rodinném penzionu Michal. Byli jsme maximálně spokojeni, velice příjemní a ochotní majitelé, skvělé ubytování, skvěle i jídlo, i když na večeři to bylo trochu slabší s výběrem jídla, v podstatě byl v nabídce pouze jednotné menu bez možnosti výběru. Snídaně bez problému, švédské stoly, bohatý výběr jídla.

Nicméně na večeři si lze zajít například hned naproti do restaurace Kamzík, kde vaří také skvěle a je zde mnohem větší výběr jídla..

Po ubytování jsme se zajeli podívat na nedalekou Belianskou jeskyni - Tatranská Kotlina.

Ke vchodu vede stezka, je to docela stoupák, no v motohadrech jsme se docela zapotili. Nicméně při prohlídce jeskyně jsme se zas naopak ochladili – je tam nějakých 5-6°C. Na prohlídkové trase je nutno zdolat nějakých cca 700 schodů, docela fuška, nicméně jeskyně parádní, určitě stojí za návštěvu. Nejkrásnější dojem jsme si odnesli z hudební síně, fantastická akustika, pouštějí tam hudbu, k tomu světelné efekty, no prostě to se musí zažít. Můžeme jen doporučit.

Zatímco jsme si prohlíželi jeskyni, venku se nám docela rozpršelo, takže další plány jsme museli pozměnit a vrátili jsme se na penzion. Zde po chutné večeři jsme si ještě dali večerní procházku po Ždiaru.

Video z prvního dne:

2.den – sobota 30. července 2016

Druhý den našeho pobytu vyšel podstatně lépe. Od rána nám krásně svítilo sluníčko a i podle předpovědi mělo být dneska nejlepší počasí. Při pohledu z okna našeho pokoje se nám to ostatně potvrdilo, naskytl se nám nádherný pohled na sluncem zalité Tatry. Po včerejším škaredém počasí ani památka.

Tak honem posnídat a vyrážíme na naplánovaný okruh po Tatrách. První zastavení jsme zvolili v Tatranské Lomnici. Zde jsme si prohlédli nádraží...

… pak část centra, no a to jsme již spěchali na lanovku, která nás měla vyvézt na Skalnaté Pleso. Po vystátí poměrně velké fronty na lístky jsme konečně jeli lanovkou nahoru.

Zatímco dole bylo poměrně dost teplo a slunečno, tak čím více jsme se blížili k vrcholu, tím více mraků a Lomnický štít byl zcela zahalen v mracích. Také se zde poměrně ochladilo, tak honem na sebe bundy a už to bylo lepší. Ale jinak zde bylo nádherně. Krásné panoramata na údolí, pohled na Skalnaté Pleso, no bezva zážitek.

Ze Skalnatého Plesa jsme pokračovali na Starý Smokovec, zde jsme se jen kratičce zastavili a něco málo nafotili a natočili.

No a pak jsme pokračovali na hlavní cíl tohoto výletu – Štrbské Pleso. Klasika, kterou netřeba dlouze představovat... :-)

Po zaparkování (a že byl docela problém najít volný flek...) jsme si dali procházku kolem celého plesa a také část okolí. Že je zde na co koukat, snad ani není zapotřebí rozepisovat, takže alespoň jedna fotečka, více najdete ve fotogalerii a také ve videu.

Ze Štrbského Plesa jsme to vzali na Tatranskou Štrbu, Svit, Poprad, Kežmarok. Zde zastávka u hradu.

Pak jsme pokračovali na Spišská Belá, kde jsme se krátce zastavili u zámku.

No a pak jsme to vzali zpět do Ždiaru do našeho penzionu. Na večeři jsme si zašli do penzionu Kamzík, kde vaří také skvěle.

Po chutné večeři jsme si opět dali večerní procházku po Ždiaru, tentokrát na opačný konec, kde jsou krásné penziony.

Také se nám naskytl nádherný panoramatický pohled na Tatry při západu slunce...

Video z druhého dne:

3.den – neděle 31. července 2016

Poslední den našeho pobytu v Tatrách nás opět po ránu vítá slunečná obloha. V neděli je ještě větší pařák, nicméně na odpoledne a večer hlásí dosti silné bouřky. To jsme ještě nevěděli, co nás čeká... Tak jsme opět honem posnídali a vyrazili na cestu. Před odjezdem jsme ještě stihli nafotit náš stroj s pozadím Tater, nádhera... :-)

Na neděli jsme si dali ještě jeden cíl – chtěli jsme navštívit Spišský hrad. Obloha téměř vymetená, slunce již poměrně slušně hřálo, zatím nic nenasvědčovalo tomu, jaké pohromy se na odpoledne a večer chystají...

Dali jsme si prohlídku hradu. Je to velmi rozsáhlý hrad, respektive zřícenina hradu, rozkládá se na poměrně velkém území, projít ho celý dá pořádně zabrat.

Nicméně ty nádherné panoramata stojí za to. Určitě můžeme jen doporučit si zde udělat výlet.

Čas tak neúprosně utíkal a první mraky na obloze nám dávaly najevo, že je potřeba se pomalu ubírat na cestu domů. Takže vyrážíme směrem na Levoču, Poprad, Svit, Východná, Hybe. Zastavujeme se na oběd v kolibě Červený kút.

Zde už začíná pomalu pršet, všude se zatáhlo, v Nízkých i Vysokých Tatrách už řádí bouřka. Zatímco jsme obědvali, tak přešla první intenzivnější vlna pršení. Využili jsme trochu chvilky, kdy pršelo méně, natáhli nepromoky a zkusili jsme pokračovat dále na cestě domů.

Dojeli jsme do Ružomberku, kde již přestalo pršet, tak jsme nepromoky shodili a po suchu jsme dojeli až do Žiliny. Zde jsme podle meteoradaru zjistili, že prakticky celá Morava je pod vodou a asi nebude úniku. Tak jsme si říkali, alespoň za světla se nějak dostat přes Makov, Bumbálku, Beskydy, kudy jet v noci a za silné bouřky by asi nebylo žádné terno. Nakonec se nám to povedlo a dojeli jsme až na benzinku Shell ve Valašském Meziříčí.

Zde jsme ztvrdli až skoro do jedenácté v noci, čekali jsme alespoň na nějakou menší pauzu v té šílené bouřce, která mezitím tady v naší lokalitě naplno zuřila. No abychom to zkrátili, domů jsme dorazili až kolem půlnoci, totálně vyčerpaní, ale naštěstí ve zdraví a bez kolize.

Takže až na to pršení, kterého je v letošním létě nějak moc, se jinak naše skútr dovolená povedla na jedničku. Počasí se bohužel naplánovat nedá, to je vyloženě o štěstí, jestli vyjde nebo ne, vše ostatní nám vyšlo více než skvěle. Tak už teď plánujeme další vícedenní výlet do Tater, ale asi v jiném termínu než v červenci. Tak se zatím mějte a skútrům zdar :-).