Letní dovolená ve Vysokých Tatrách - 17.-21.6.2022

Ve dnech 17.-21.6.2022 jsme podnikli po několikaleté nucené pauze vícedenní výlet na Slovensko. Základnu jsme měli ve východních Tatrách, v obci Ždiar, kde jsme již jednou před lety byli na několik dní. Ubytovali jsme se v pěkném penzionu na Vŕšku, odkud jsme podnikali výlety po okolí.

Den 1. - cesta na Slovensko, ubytování

Na cestu jsme vyrazili v pátek 17. června 2022 v dopoledních hodinách. Jedeme na skútru Yamaha X-Max 400, plně naloženi i s bočními kufry navíc, abychom uvezli vše potřebné na několikadenní výlet :-). Vyjeli jsme z Lipníka n. B. směr Valašské Meziříčí, Frýdek Místek - zde zastávka na pěkné benzince OMV na svačinu. Pak jsme pokračovali na Český Těšín, následně přes Polsko směrem na Bielsko-Biala, Žywiec, Maków Podhalanski, Jordanów, Nowy Targ, Jurgów a cíl – Slovensko, Ždiar. Trasa cca 290km, cesta proběhla bez problémů, počasí tak akorát, polojasno, zlepšilo se až od následujícího dne, kdy začaly velké vedra.

Po příjezdu do Ždiaru jsme se ubytovali v pěkném penzionu - Privat na Vŕšku. Odsud jsme v následujících několika dnech podnikali výlety zejména po Vysokých Tatrách. Ještě pár vět k ubytování.

Penzion je zánovní, ve velmi dobrém stavu. Domácí jsou v pohodě, umožnili dokonce schovat skútr do garáže, což je pro vyznavače jedné stopy velké plus. Poloha penzionu jak již název napovídá je v strmém kopci, takže výjezd k penzionu byl trochu náročnější, ale dalo se to. Nicméně naopak velké plus odpovídající poloze je naprostý klid, ticho. Opravdu jsme se zde mohli krásně v noci vyspat, no prostě pecka. Pokoj jsme měli s výhledem na Tatry, takže taky super. Zařízení pokoje v pohodě, vše potřebné po ruce. Ubytování jsme měli včetně snídaně, která byla dostačující. Navíc na pokoji je i lednice, na chodbě je menší zařízená kuchyňka, takže je možné si zde i něco málo uvařit, pokud nevyužijete nabídky místních restaurací :-).

Celkový dojem z penzionu více než pozitivní, krásně a vkusně zařízený interiér, spousta zajímavých ozdůbek a různých drobností navozující teplo domova. Rozhodně můžeme jen doporučit tento penzion, zejména pro motorkáře, kteří zde jistě najdou útočiště i pro své stroje :-).

Takže první den to bylo asi tak vše, dnes jsme už nikam nevyráželi, stavili jsme se jen na jídlo v místní restauraci, pak už jen taková procházka po Ždiaru, no prostě takový relax na čistém vzduchu. Na první výlet vyrazíme zítra.

Fotogalerie na Zonerama

Den 2. - Bachledova dolina, Vyhliadková veža - chodník v korunách stromov

Druhý den našeho pobytu ve Vysokých Tatrách, v sobotu 18. června 2022, po snídani vyrážíme na náš první výlet. Přemístíme se na skútru o pár km do nedaleké Bachledovej doliny. Zde po zaparkování si dáme pěší tůru na Vyhliadková veža - chodník v korunách stromov. Je to tam fakt nádherné. Vstupné sice stojí 11 Euro, ale stojí to za to. Na stezce se naskýtají krásné výhledy a až vystoupáte na samotný vrchol věže, tak pak ty nádherné panoramata… no chce to vidět. Dole pod věží se nachází relaxační a odpočinkové zóny, občerstvení, takže lze si zde posedět, nebo i poležet na lehátcích a relaxovat. Ale pozor na sluníčko, pálí tady opravdu silně, poznali jsme to taky :-D.

Po dostatečném nabažení se krásných výhledů jsme se ještě přesunuli ke starší rozhledně Bachledova dolina. Bohužel až když jsme došli k ní, zjistili jsme, že je uzavřena… To už je na Slovensku druhá zavřená rozhledna, na kterou jsme letos narazili. Těžko říct, co je příčinou, jestli chtějí takto nalákat lidi na novou placenou stezku v korunách stromů nebo jestli je opravdu v tak špatném stavu, že ji museli uzavřít… :-(

Jelikož nám zbylo ještě dostatek času, tak jsme se rozhodli, že se ještě projedeme po okolí a nakoukneme krátce i do Polska. Tak z Bachledovej doliny jsme jeli na Spišská Belá, Spišská Stará Ves, přejezd do Polska, zde jsme se krátce zastavili u přehrady Sromowce Wyžne a pak Niedzica Zamek, no a návrat na naší základnu ve Ždiari. Dnešní den vyšel suprově, provázelo nás krásné počasí.

Fotogalerie na Zonerama

Den 3. - Popradské pleso a Štrbské pleso

Třetí den našeho pobytu ve Vysokých Tatrách, v neděli 19. června 2022, po snídani vyrážíme z naší základny ve Ždiaru na Štrbské pleso. Zde jsme přijeli v dopoledních hodinách, totálně narváno, skoro všechna parkoviště byla zaplněna a uzavřena. Bylo možné zaparkovat pouze na centrálním parkovišti na Štrbském plese. Zde necháváme našeho Maxe, převlékli jsme se do lehkého oblečení a vyrážíme na delší výšlap. Dnešní cíl je Popradské pleso.

Vychutnáváme si nádhernou Tatranskou přírodu. I Popradské pleso je krásné. Obešli jsme si ho kolem dokola. Poté jsme se vrátili zpět ke Štrbskému plesu, které jsme si obešli jen z části, už nějak docházely síly … :-D. No a po náročném výšlapu nám vyhládlo, tak jsme se už na Maxovi přesunuli do Tatranské Štrby na pozdní oběd do Koliba Žerucha. I dnešní den nám vyšel suprově, provázelo nás krásné počasí po celý den, prostě přímo ideální dovolená :-).

Video:

Den 4. - Zelené pleso a Velké Biele pleso

Na čtvrtý den našeho pobytu ve Vysokých Tatrách - v pondělí 20. června 2022 - jsme si „naordinovali“ asi nejtěžší tůru (to jsme zjistili, až když už jsme tam byli :-D ). Jako cíl dnešního výšlapu jsme si vybrali Zelené pleso a Velké Biele pleso.

Našeho Maxe jsme zaparkovali ve výchozím bodě na parkovišti Biela voda. Bylo to nedaleko našeho penzionu, jen pár km od Ždiaru, takže pro polykače km nic zajímavého. Nicméně pro milovníky výšlapů v krásné přírodě je to to pravé. Pořádně jsme ani netušili, co nás čeká. Zpočátku cesta dobrá, ale postupně jsme narazili na trase na docela náročnou překážku. Nějaký chytrolín vymyslel nasypat na stezku vedoucí k Zelenému plesu kamení, balvany, šutr… No co dodat, stačí se podívat na foto. Jako chůze po těch kamenech fakt magořina. Po pravdě měli jsme toho chvílemi i plné kecky…

Nicméně nějak jsme se doplazili k Zelenému plesu, odměnou za náročný výšlap byly nádherné panoramata, které se naskytly u Zeleného plesa. Fakt moc krásné. No trochu jsme si zde odpočinuli, načerpali sil, trochu posilnili v místní hospůdce a pokračovali jsme ve výšlapu k Velkému Bielemu plesu. No a pak s tama už zpět na parkoviště. Délka celé trasy cca 17km… Ani nevíte, jak rádi jsme viděli našeho Maxe, který si mezitím spokojeně odpočíval … :-D

Ale jo, dobrý, nemůžem si stále vozit zadky, je třeba taky trochu toho pohybu že ano. Takže náš poslední výlet se vydařil, opět krásný slunečný den, i když odpoledne se již začaly objevovat první mraky a hrozily bouřky, stihli jsme výšlap i návrat na penzion bez deště.

Video:

Den 5. - Odjezd domů z Vysokých Tater

Pět překrásných dní ve Vysokých Tatrách uteklo jako voda a je čas na návrat domů. A tak v úterý 21. června 2022 po snídani v dopoledních hodinách se nabalíme, poslední foto u penzionu, kde jsme byli ubytovaní a vyrážíme na cestu. Tentokrát jedeme přes Slovensko, směrem na Poprad, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Vrútky, Žilina, Bytča, Makov, Rožnov p.R…. Lipník. Cestou jsme se stavili na oběd salaš Krajinka, vaří zde suprově :-)

Takže abychom zhodnotili uplynulé dny. Počasí nám po celou dobu vyšlo, víceméně stále krásně, slunečno. Vysoké Tatry, tam není potřeba nic řešit, krásné hory, příroda také, i když lesy už jsou značně poznamenané několika vichřicemi a další stromy napadeny kůrovcem, takže mnohde to je smutný pohled, už to nejsou takové krásné lesy, jak jsme znali z našeho mládí…

Co se týče silnic, zejména na Slovensku, vesměs jedna velká katastrofa. Málokde byly pěkné úseky, strašně moc výmolů na cestách, které se mnohde ani nikdo nejenže nesnaží opravit, tak ani označit. Takže mnohdy to byla spíše jízda jak mezi kuželky… :-( No chuť z jízdy jsme si spravili až po překročení hranic, na Rožnovsku, Valašsku a dále naštěstí silnice z velké části opravené… Takže to je vše a zas někdy příště u dalších výletů.