Čajka v oblakoch - Bojnice - 10.7.2020

Po delší době jsme konečně mohli opět vyrazit na pěkný výlet. V pátek 10. července 2020 jsme využili letního počasí a zamířili jsme k bratom Slovákom, kde jsme navštívili novou rozhlednu Čajka v oblakoch. Celková trasa cca 365km.

V této kokovídkové době je to cestování trochu jiné než jsme byli dosud zvyklí. Lidi jezdí jak dobytek, jak u nás, tak na Slovensku, tohle ještě v loni nebylo až tak divoké jak letos. Není se čemu divit. Policie v podstatě přestala kontrolovat dodržování pravidel na silnici, všichni honí jen kokovida a na silnicích v podstatě vládne anarchie. Chvílemi to cestování moc na pohodu fakt nebylo… :-(

No nic, vraťme se k výletu. Takže po ránu vyrážíme z Lipníka nad Bečvou směrem na Valašské Meziříčí, Vsetín, Valašské Klobouky, Brumov - Bylnice, Dubnica nad Váhom, Ilava a cíl dnešního výletu - nová rozhledna Čajka v oblakoch. Parkujeme na novém vyasfaltovaném parkovišti, parkovné je jednotné 3Eura/1hod. Bohužel se zde nerozlišuje, jestli jste přijeli autem nebo na moto / skútru, prostě jedna cena. Takže pro jednostopá vozidla poměrně velká diskriminace. No co už, dneska každý chce vydělávat na všem, že ano… :-(

Takže po zaparkování jsme si nafotili vstupní bránu do areálu, mají tam takové pěkné věžičky, mysleli jsme, že se dá jít nahoru, tak nedá, je to zavřené, těžko říct, k čemu tam ty věžičky slouží, jestli je v plánu přístupnost veřejnosti, těžko říct.

No a pak jsme vyrazili po asfaltované cestě nahoru k rozhledně. Trasa není vůbec náročná, z parkoviště asi něco přes 700 metrů, takže pohoda, zhruba za 10 minut pohodové chůze lze dojít k rozhledně. Mají to zde už hodně pěkně vybavené a upravené, spousta různých atrakcí pro děti, které se zde mohou vyřádit do sytosti a naštěstí zdarma.

Mají zde poměrně hodně míst na posezení, jsou tam i nějaké restaurace, bohužel byly v době naší návštěvy pozavírané, těžko říct, jestli z důvodu kokovídka nebo proč. V provozu byly pouze stánky s předraženým občerstvením, zde na jídlo jsme si fakt raději nic nekoupili… :-(

Vstupné na stezku vedoucí nahoru stojí 8 euro na osobu, což v přepočtu podle aktuálního kurzu vychází něco přes 200Kč, tudíž cena je obdobná jako u našich stezek v oblacích, korunách stromů apod. Takže po zaplacení vstupného jdeme po stezce až k vrcholu.

Výhled je poměrně pěkný, Bojnice jako na dlani. Rozhledna jako taková nepatří k těm největším, nicméně i tak pěkné dílo, které stojí za to zhlédnout.

Po pokochání se výhledy a vůbec celého prostoru se vracíme zpět ke skútru. Platíme parkovné, vlezli jsme se do 2 hodin, takže automat na nás vyplivnul sumu 6 eur. No za skútr poměrně dost. Jako sorry, ale tohle Slováci nějak nedomysleli, auto není totéž co skútr že ano… :-(

Takže pokračujeme dál, po Ilavu prakticky stejnou trasou, pak odbočíme na Púchov a na oběd se stavíme v salaši Nimnica. Po pravdě tady nás oběd moc nenadchnul. Docela se tu pohoršili. Obsluha chaotická, donesli něco jiného než bylo objednané, malé porce, nedovařené syrové brambory a ještě podražili. No dost jsme byli zklamaní… :-( Z Nimnice jsme to pak vzali přes Bytču, Makov atd. domů. Počasí nám vyšlo skvěle, tak zas někdy příště ahoj.

Odkaz na mapu trasy na Mapy.cz
Délka trasy: cca 365 km
Trasa výšlapu - cca 700 m:
Turistické cíle: rozhledna Čajka v oblakoch - Bojnice

Kompletní fotogalerie z výletu na Rajčeti.